بلاگ

فیلم‌هایی که کارآفرینان و صاحبان کسب‌و‌کار باید ببینند

به انتخاب افرا یکه فلاح (تدوینگر)

۱۲ مرد خشمگین ( ۱۲ANGRY MEN)

این فیلم داستان یک قتل را بررسیمی کند که یک هیئت منصفه ۱۲ نفره مشغول بررسی آن هستند.۱۲ نفری که هیچ شباهتی به هم ندارند و در آخرباید به نظر واحدی برسند. رتبه این فیلم در IMdb 5 است.

برف شکن (Snowpiercer)

داستان فیلم در مورد قطار برف‌شکنی می‌باشد که در پی رخ‌داد عصر نوین یخبندان در زمین، آخرین بازمانده‌های بشر را در خود جای داده است. برف‌شکن، رضایت عموم را برانگیخت و از لحاظ جلوه‌های بصری و کارگردانی، مورد تحسین گسترده‌ای واقع شد. این فیلم تلاش کرده‌است تا روابط بین طبقات مختلف جامعه و نظام طبقاتی حاکم بر آن را به تصویر بکشد.
در این فیلم می بینیم که افراد ساکن در طبقه‌ی پایین قطار (فقیر) تصمیم می‌گیرند تا در مقبال افراد پولدار و مرفه طبقه‌ی دیگر قطار شورش کنند و …

ترمینال (The Terminal)

این فیلم داستان مردیست که از کشور خیالی «کارکوژیا» به فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی آمده است و اجازه ورود به آمریکا را پیدا نمی‌کند. در عین حال به علت وقوع انقلاب در کشورش امکان بازگشتش نیز وجود ندارد. هدف او از سفر به آمریکا تکمیل امضاهای هنرمندان جاز در عکس روزی عالی در هارلم است.
تام هنکس در فیلم ترمینال، نقش مردی را بازی می‌کند که در یک فرودگاه گیر افتاده است. نه اجازه می‌دهند برگردد و نه می‌تواند وارد کشور مقصد شود
این فیلم از داستان مهران کریمی ناصری پناهنده ایرانی، که به علت گم شدن مدارک پناهندگی خود از سال ۱۹۸۸ تا سال ۲۰۰۶ در ترمینال یکی از فرودگاه‌های نزدیک پاریس زندگی می‌کرد الهام گرفته شده است و ۲۵۰ هزار دلار به وی بدین خاطر پرداخت گردید.
شرایط به شدت سختی است ولی قهرمان داستان، از این شرایط سخت، یک شاهکار خلق می‌کند.

دایره (the circle)

داستانی جالب ،هیجان انگیز و ترسناک
داستان محصولی جدید که باعث می شود حریم خصوصی وجود نداشته باشد.شرکتی مثل گوگل که با تکنولوژی بر دنیا حکومت کرده و حوادثی را به وجود می آورد که اگر درست مدیریت نشوند میتوانند فاجعه به بار آورند.
نقش های اصلی این فیلم را تام هنکس و اما واتسن بازی می کنند.

رستگاری در شاوشنک ( The Shawshank Redemption)

برترین فیلم تاریخ سینما به انتخاب سایت IMdb
یک فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر درام به نویسندگی و کارگردانی فرانک دارابونت و بازی تیم رابینز، مورگان فریمن، باب گانتون محصول سال ۱۹۹۴ توزیع شده توسط شرکت آمریکایی کلمبیا پیکچرز است. این فیلم براساس داستان کوتاهی از استیون کینگ به نام «ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنک» ساخته شده‌است و در آن رابینز در نقش اندی دوفرین و فریمن در نقش الیس «رد» ردینگ بازی می‌کنند.
فیلمی که مفاهیمی مانند رهبری، خلاقیت، انسانیت و مسئولیت‌پذیری را به زیبایی هرچه تمام‌تر نشان می‌دهد و بیننده را پای تصویر، میخکوب می‌کند.
این فیلم می تواند باور های شما را تغییر دهد.

شبکه اجتماعی The Social Network

این فیلم داستان زندگی خالق فیس بوک مارک زاکربرگ هست و توسط دیوید فینچر کارگردانی شده
بر اساس کتابی با نام ”میلیاردر های تصادفی“ نوشته بن مزریک
این فیلم در سال ۲۰۱۱ در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، جایزه اسکار برای بهترین تدوین فیلم و بهترین موسیقی اوریژینال شد.
چرا باید این فیلم را ببینید؟
دلیل آمدن این فیلم به این لیست این است که علاوه بر دیدن چگونگی شکل گیری یک استارت آپ
شما میتوانید اتعطاف پذیری را به عنوان یکی از کلیدهای موفقیت ببینید.

گلن‌گری گلن راس (Glengarry Glen Ross)

این فیلم یک فیلم درام آمریکایی محصول سال ۱۹۹۲ است .این فیلم شما را با دنیای بی رحم کسب و کار آشنا می کند.
متن فیلمنامهٔ آن را بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام که در سال ۱۹۸۴ برنده جایزه پولیتزر شد، نوشته و جیمز فولی آن را کارگردانی کرده‌است.

عنوان این فیلم از نام دو مورد از املاک و مستغلاتی گرفته شده‌است که توسعه آن توسط فروشندگان انجام شده‌است: ارتفاعات گلنگاری و مزارع گلن راس.
این فیلم که مجموعه ای از بازیگران شخصیت‌های مشهور مانند آل پاچینو، کوین اسپیسی، جک لمن و اد هریس را در کنار هم دارد.
آل پاچینو در سال ۱۹۹۳ برای این فیلم نامزد دریافت جایزهٔ گلدن گلاب به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل و نامزد دریافت جایزهٔ اسکار به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل شد

غارتگران درهٔ سیلیکون( Pirates of Silicon Valley)

فیلمی برگرفته شده از کتاب آتش در دره که در سال ۱۹۹۹ برای تلوزیون با موضوع ساخت اولین رایانهٔ شخصی توسط پال فربرگر و مایکل سؤان ساخته شده‌است.
این فیلم مستند به در مورد زندگی بنیانگذاران مایکروسافت و اپل صحبت می کند .
چرا باید این فیلم را تماشا کنید؟
این فیلم در مورد کارآفرینان موفق است.

همشهری کین (Citizen Kane)

شاهکار اورسون ولز در سال ۱۹۴۱
همشهری کین در نه رشته نامزد جایزه اسکار شد که در نهایت برندهٔ جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی برای هرمن جی. منکیویچ و اورسن ولز شد. این فیلم به انتخاب بنیاد فیلم آمریکا بهترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا می‌باشد.
چرا باید این فیلم را تماشا کنیم ؟
اگرچه راه اندازی یک کسب و کار رویا و هدف هر کارآفرینی است اما حتما تنها هدف زندگی نیست .

به سوی خوشبختی(The Pursuit of Happiness)

داستان زندگی کریس کاردنر (کارآفرین اهل امریکا) که از صفر شروع کرد
چرا باید این فیلم را ببینید؟
گرچه او بی خانمان و گرفتار بود اما هرگز آرزوهایش را از دست نداد . این علاقه و شور و اشتیاق چیزی است که هر کارآفرینی به آن نیاز دارد .

کارآموز intern

بازنشسته ای که بعد از استخدام شدن با پشتکار خود به دستیار رییس شرکت ارتقا پیدا می کند.
چرا باید این فیلم را ببینید؟
دیدن فضای استارتاپی و پاداش خوب برای ایده های خوب

۱۲۷ ساعت ۱۲۷ hours

۱۲۷ ساعت داستان واقعی یک کوهنورد به نام آرون رالستون است. در حین کوهنوردی او در گراند کانیون یک تخته سنگ روی دستش می‌افتد و او در یک کوه ایزوله زندانی می‌شود. او در آن ۵ روز از تمام ابزارهای ممکن که باعث ادامهٔ حیاتش می‌شدند استفاده کرد. و در نهایت مجبور شد برای نجات خودش دستش را قطع کند
چرا باید این فیلم را ببینید ؟
برای اینکه درک کنید حتی در سخت ترین شرایط هم نباید تسلیم شوید

وال استریت (Wall Street)

فیلمی با بازی مایکل داگلاس
چرا باید این فیلم را ببینید؟
این فیلم به شما یاد می دهد که هیچگاه خود را به پول نفروشید و به یاد داشته باشید کارآفرین شدن به معنای پولدار و مشهور شدن نیست.

لیست آرزوهای نرسیده ( Bucket List)

فیلمی جالب با بازی مورگان فریمن و جک نیکلسون
داستان دو هم اتاقی در بیمارستان که وقتی میفهمند به زودی میمیرند تصمیم میگیرند به انجام کارهایی که تا الان انجام نداده اند بپردازند.
چرا باید این فیلم را ببینید؟
تا لیست آرزوهایتان را جدی بگیرید و آنها را محقق کنید.

گردآورنده: افرا یکه فلاح

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا