ترفندهای استخدام در خارج از کشور

ترفندهای استخدام در خارج از کشور

Date and Time:

۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۵:۳۰ - ۰۷:۳۰

۱۳۹۹-۰۵-۱۶ ۰۶:۳۰ - ۰۸:۳۰

۱۳۹۹-۰۶-۲۰ ۰۶:۳۰ - ۰۸:۳۰

برگزاری در:

خانه کارآفرینی بین المللی

همرسانی در شبکه های اجتماعی:
ظرفیت رویداد: 25 (23 ظرفیت خالی)
به تقویم خود اضافه کنید
رویداد به پایان رسیده.

About The Events

اگر رویای فعالیت در عرصه بین المللی دارید و مایل به آغاز زندگی تازه‌ای هستید، برای اشتغال در خارج از کشور باید قدمهای درست بردارید. البته درخواست کار مراحل گوناگونی دارد و به دلیل تنوع نظامهای اداری کمی دشوار است ولی با اطلاع از چند ترفند و بهره مندی از تکنولوژی و شبکه های اجتماعی، درخواست کار می تواند راحت‌تر شود.

 

آشنایی با روش های فعالیت حرفه ای در خارج از کشور

کارشناسان و حرفه ای های باید بدانند که مهارت های بازار کار در جهان به روز شده است و اگر در فکر استخدام در یک شرکت یا موسسه تولیدی، خدماتی یا علمی هستید و یا مایل به راه اندازی یک کسب و کار در خارج از کشور هستید، این دوره دانش عمومی شما را ارتقاء می دهد و استراتژی رفتاری شما را برای ورود به بازار کار جهانی تقویت می کند.

این کارگاه برای افرادی طراحی شده که علاقه مند به فعالیت حرفه ای، علمی، تخصصی یا مدیریتی در خارج از کشور است. همچنین، کارآفرینانی که با مدیریت کسب و کار آشنا هستند و بالقوه میتوانند صادرکننده دانش فنی به خارج از کشور باشند نیز در این حوزه قرار میگیرند.

سرفصل های دوره:

اصول حاکم بر فعالیت حرفه ای در موسسات خارج از کشور
مقدمات همکاری با موسسات خارجی
پیش نیازهای یافتن فرصت فعالیت مناسب در اروپا و دیگر کشور های جهان

نتایج مورد انتظار:

مهارت های کاریابی خود در عرصه جهانی را ارزیابی کنید.
نمونه هایی از ساختار منابع انسانی موسسات اروپایی را بشناسید.
برای فعالیت در خارج از کشور تعیین اهداف (SMART) کنید.
اهمیت و ساختارهای تهیه یک رزومه کاری را درک کنید.
از شبکه ارتباطات کاری و حرفه ای خود استفاده کنید.
بازار کار پنهان و فرصت های جدید را پیدا کنید.

 

«خود را برای استخدام در یک موسسه خارجی شبیه سازی کنید»

 

افرادی که نباید در این کارگاه شرکت کنند!

تفاوت افراد موفق با سایرین، جسارت آنها در اصلاح و تغییر خود و محیط اطرافشان است. شما در مورد خودتان چگونه قضاوت میکنید؟

اگر در طول روز با عبارات زیر زندگی میکنید این کارگاه کمکی به شما نخواهد کرد:

از تمام شرایط اطرافم راضی هستم و لازم نیست چیزی تغییر کند،
الان سرم خیلی شلوغه و حوصله این مسخره بازی ها را ندارم،
اوضاع درست بشو نیست،
هزینه این دوره ها خیلی زیاده و ارزشش رو نداره،
بعید می دونم من بتوانم کاری از پیش ببرم،
این کارها از امثال من گذشته،
آینده افراد با آموزش تغییر نمیکنه،
ذات من همینه، من هیچی نمیشم،
این موسسات فقط به فکر جیب خودشون هستند،
مگه هرکی این دوره را شرکت کرده سفیر ایران در سازمان ملل شده؟

 

نمونه ای از مطالب دوره:

اگر رویای فعالیت در عرصه بین المللی دارید و مایل به آغاز زندگی تازه‌ای هستید، برای اشتغال در خارج از کشور باید قدمهای درست بردارید. البته درخواست کار مراحل گوناگونی دارد و به دلیل تنوع نظامهای اداری کمی دشوار است ولی با اطلاع از چند ترفند و بهره مندی از تکنولوژی و شبکه های اجتماعی، درخواست کار می تواند راحت‌تر شود. اولین توصیه ما به فعالان حوزه کارآفرینی و نیز جویندگان کار در خارج از کشور این است که در مورد کشورهایی که مایلید کار کنید تحقیق کنید و قوانین و شرایط لازم حقوقی، شهروندی، مالی، سیاسی، امنیتی، بهداشتی و فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را بررسی کنید تا بتوانید خود را با فرهنگ کاری و شرایط زندگی در آن کشور وفق دهید.

یکی از اشتباهات رایج جستجوگران شغل برای یافتن فرصت‌های شغلی بین‌المللی، اکتفا کردن به جستجو در سایت‌های کاریابی و تمرکز بر میزان حقوق و مزایایی شغل است که البته در برابری نرخ ارز و مقایسه دلار و یورو و پوند بسیار جذاب به نظر میرسند. علاوه بر جستجوی کار و آگهی های استخدام در سایت‌های مختلف کاریابی باید سایت های شرکت‌های مختلف را نیز جستجو کنید. اگرچه بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی آگهی استخدامی خود را در سایت‌های شغل یابی بین‌المللی آگهی می‌کنند ولی تمام تخم مرغ های خود را در سبد آن موسسات نمیگذارند.

یافتن شغل کوتاه‌مدت یا بلندمدت در خارج از کشور راه‌های مختلفی دارد که برخی از آنها برای افرادی که در ایران ساکن هستند به سادگی در دسترس نیستند. وجود سفارت یا کنسول گری ایران در کشور مقصد یا کشورهای همسایه و منطقه ای که مایل به سفر هستید، زبان کشور مقصد و زبان‌هایی که به آن تسلط دارید، در این فرایند اهمیت دارد. همانطور که پیش از اقدام برای دریافت ویزا باید از اعتبار پاسپورت خود اطمینان حاصل کنید، برای امکان دریافت مجوز کار یا ویزای کار نیز باید دقت کنید. برخی مشاغل خارجی بدون اخذ ویزای کار در کشور مقصد و حتی طی مراحل مقدماتی مهاجرت امکان‌پذیر نیستند. اگر تصمیم به مهاجرت یا اخذ تابعیت کشور مقصد را ندارید باید پیش از درخواست کار شرایط لازم را بررسی نموده و مطمئن شوید که واجد شرایط اقامت و کار در آن کشور هستید. بسیاری از متقاضیان پذیرش تحصیلی در دانشگاههای اروپا و امریکا و کانادا و استرالیا علیرغم هزینه زیاد شهریه دانشگاه مقصد یا هزینه زندگی، به امید یافتن یک کار دانشجویی هستند در حالی که معمولا در رقابت برای شکار فرصت های کار دانشجویی نیز افرادی موفق هستند که با ترفندهای کاریابی آشنایی دارند.

اگر مایل به استخدام در در موسساتی هستید که در کشورهای خارجی شعبه دارد نیز باید فرایند کاریابی را با دقت خاصی دنبال کنید. بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی که دارای شعبات خارجی در اروپا، آسیا و آمریکا هستند این امکان را می‌دهند که متقاضیان کار با یک درخواست شانس یافتن کار در کشورهای مختلف را داشته باشند. گاهی اطلاعیه های استخدامی این موسسات برای انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه ها ارسال میشود تا از دانش آموختگان یک رشته خاص تحصیلی جذب کنند. در این زمینه با افراد فعال در تخصص خود ارتباط برقرار کنید و از دوستان و آشنایانی کمک بگیرید که برای کار به خارج از کشور سفر کرده‌اند و در این زمینه موفق بوده‌اند.

پس از آماده شدن برای درخواست کار باید رزومه‌ (curriculum vitae یا CV) خود را به زبان کشور یا کشورهای مقصد آماده ‌کنید و اطمینان حاصل کنید که رزومه‌تان روزآمد شده است. یک رزومه استاندارد بین‌المللی باید مهارت‌های عمومی و فرهنگی شما را هم نشان دهد تا کارفرما یا شرکت های واسطه استخدامی بتوانند شخصیت کاری و حرفه ای شما را با نیازمندهای شرکت و سازمان مقصد تطابق دهند. در رزومه بر مهارت‌های خود تأکید کنید ولی صداقت کامل داشته باشید و خود را برای پاسخ به سوالات جزیی در مصاحبه آماده کنید که میتواند به صورت حضوری، تلفنی یا از طریق اسکایپ انجام ‌شود.

برگزاری در:

دکمه بازگشت به بالا